Apareix una pesa en l’escut de la corona d’Arago

Sempre es bo, llegir la prensa, pero es que ultimament, les noticies estan tant manipulades, que no es creuen ni ells lo que escriuen. He arreplegat esta curiosa noticia, que a part de ser molt bona noticia, podrien haver ficat realment lo que han trobat.

LEVANTE-EMV VALENCIALos arqueólogos que trabajan en las excavaciones del Palacio del Real, en el jardín de Viveros, se han topado con una grata sorpresa: el hallazgo de un elemento arquitectónico heráldico en el que aparece el escudo de los reyes de la corona de Aragón, gobernantes que acogió el Palacio en el siglo XI. El símbolo, que reproduce las cuatro barras del antiguo reino y que aparece rodeado de dos animales (uno de ellos un león), podría haber sido hallado en una capilla o sala del palacio.
Al respecto, el concejal del PSPV Juan Soto, que difundió la existencia de la pieza, manifestó en su visita a las obras su satisfacción ante el desarrollo de los trabajos de excavación, enmarcados en el plan E. Además de subrayar que los mismos “están avanzando a un buen ritmo”, se congratuló del hallazgo heráldico, al respecto del cual aseguro que “lo que hace es remarcar el carácter de recuperación histórica de un proyecto con gran valor simbólico en nuestros orígenes como pueblo”.
La intervención, puesta en marcha en marzo con el objetivo de recuperar 70 metros de fachada del Palacio del Real y poner en valor sus restos, se está llevando a cabo siguiendo la cartografía histórica elaborada por Manuel Cavallero en 1802 y hallada recientemente en los archivos históricos de París por Josep Vicent Boira. El edil socialista continuó celebrando la continua afloración de importantes restos, “muchos previsibles de acuerdo con la propia cartografía, aunque algunos otros constituyen una auténtica novedad y sorpresa por cuanto son anteriores a los planos históricos”. Como ejemplos, citó el foso defensivo medieval, que apareció recientemente en un estado perfecto de conservación o el fragmento de una columna islámica del siglo X. Precisamente, el Palacio del Real fue construido bajo mandato islámico, en dicha época, aunque posteriormente sería residencia no sólo de gobernantes islámicos, sino también de monarcas de la Corona de Aragón, los Austrias y los Borbones.

Avance de las excavaciones
Soto también pudo comprobar ayer, en su visita, el estado de algunos elementos, como las excavaciones del muro de la fachada del palacio, así como diversas estancias y salas, como la torre de la reina, una bodega o la sala del cuerpo de guardia.
El hallazgo del elemento heráldico es similar al realizado en 1986, cuando se descubrió una llave del palacio, también coronada con la figura de un león y con el escudo real, similar al Penó de la Conquesta que se conserva en el Archivo Municipal. Tras ser destruido en 1810 ante el cerco de las tropas napoleónicas, el palacio volvió a la luz en 1986, durante las obras de un colector, y ahora se investigan sus restos.

La noticia es fantastica, de veres, ¿pero algu pot dir-me a on estan les quatre barres?¿ i la seua similitut en el peno?
Ah, entenc, l’image es molt chicoteta i els matisos no s’aprecien.
Anem a vore ara.Millor, ¿no? puix si voleu podeu apretar en l’image per a fer-la mes gran.
Anem a vore, existixen tres possibilitats, o quatre:
1.- La primera seria que les parts de fora, formaren part de l’ornament de l’escut, en forma de pergamí. (Els arquitectes o especialistes podreu ser mes concrets).
2.- La segona seria que estes parts, formaren part de les pates o sarpes dels animals ( lleons segons l’articul del diari).
3.- La tercera, encara que no crec que seria del tot acceptada, seria que este ornament no fora tal, si no que formara part de l’escut, formant aixina dos barres mes (passant a ser tres el numero de barres, per que segons els archius, faltarien encara dos mes per a ser una quatribarrada) o siga, que aixina i tot, res de quatre barres, i res de ser com el fals pendo.
4.- La quarta, hay la quarta, seria que tant el regidor Juan Soto, com l’articuliste, no hagen vist l’escut, i soles han ficat o dit, lo que han sentit ( Escut d’Arago = quatre barres).

En fi, no crec que l’asunt tinga mes ni manco que dir. Yo crec que este escut, demostra una volta mes, que les barres son aragoneses, que el pendo de la conquesta es fals, i lo mes important, que Valencia ha segut durant molts anys, residencia i centre de la Corona Aragonesa.
Com podeu vore, tot una bona noticia.

Nota: Dec agrair este archiu a la pagina Valenciafreedom, i com no a l’enllaç de la pagina Valencia per sempre Gracies germans.

Anuncis

Quant a Jose

Naixcut en Valencia, vaig ser criat en dos pobles dels que soles he arreplegat lo bo, encara que lo mal ha segut, per desgracia, lo que mes m'ha marcat. Done gracies als meus enemics, per que d'ells he deprés a rectificar els meus errors.
Aquesta entrada ha esta publicada en escut, palau real, valencianisme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a Apareix una pesa en l’escut de la corona d’Arago

  1. marquesat ha dit:

    Hola amic, jo veig clarament una quatribarrada, ela aleronets q has dibuixat…. no crec q coincidisquen amb la imatge. Per altra part, dir-te que no tots els escuts quatribarrats que hi ha porten les 4 barres amb el fons a les dos parts (a dreta i esquerra). No se si m'he explicat masa be, pero crec q en esta imatge queda prou clar:

    http://www.antiblavers.info/galeria/displayimage.php?album=5&pos=119

    el que vull dir es que no tots els escuts comencen per una prímera lines que es la del fons (groc).

    salut!

  2. marquesat ha dit:

    http://www.antiblavers.info/galeria/displayimage.php?album=5&pos=237

    aci tens una altra imatge que per la data em sembla prou important, ja que l'altra que t'he posat al haver estat restaurada segur que em dius q està trucada.

    salut!

  3. mira, si vols, un dia que coincidim, te puc ensenyar eixa moneda, que casualment tinc sempre en la bolchaca.
    Per atra banda, si seguixes mirant les fotos de Xativa, podras vore com en les atres del mateix lloc, apareixen els grocs, ademes, eixos escuts, representen els escuts de Xativa, no els reals de Valencia. I damunt, estan pintats ultimament, com es el cas de Picassent, pero si busques en Picassent, voras com la vidriera de la seua ermita, manté un escut curios, que resulta estar datat pel 1600 (no crec que siga una pintada d'esprai de blaveros, com sempre solen dir en Antiblavers).
    No se si entens de arquitectura, yo no soc un mestre, clar, pero en la foto de la pedra, se diferencien soles les dos barres.
    Pots ampliars la foto chicoteta, que es lo que yo he fet, aixina te convences.
    Un abraç i a vore si coincidim i te mostre la moneda.

  4. marquesat ha dit:

    No se quin interes tens en mostrarme la moneda, però el que està clar es que es quatribarrada, igual que la peça de pedra, si tu has fet eixe dibuixet i eres feliç, avant. 😉

    salut!

  5. home interes ningun, soles mostrar-te quina es la verdadera moneda.
    Per atra banda, no te talles fes l'image gran i ya me contes, si es quatribarrà o simplement es un bibarrà

    No entenc quin interes tens en que siga lo que no es, i manco el que se parega al Pendo.
    Si ya està cientificament demostrat que es falç.

  6. Per cert, si vols te deixe una foto de l'escut de la font d'En Carros datat en 1826.
    http://img26.imageshack.us/i/orlppztpzfd6v7plmrm70.jpg/

    Mira i te les tres barres, lo que no se si seran grogues com se veuen, o se transformaran en roges.

    Vinga salut i força…

  7. Anonymous ha dit:

    No entenc masa be el fet de ser bibarrada, potser em falta un poc d'informació, però en el tema de la moneda, això que dius de la verdadera moneda…. vols dir que la imatge està trucada??, esque si tots pensem igual tot el que escrivim i documentem no crec que servisca per aclarir-nos en res.

    salut!

  8. Si tens rao, lo que volia dir es mostrar-te els colors de les barres que dius que son roges, no ho son, si no que son grogues.
    O siga, seria una tribarrada.
    Demane perdo, crec que he ficat la mullà.
    Es deveres he ficat verdadera, volia dir el per que, pero no heu havia explicat.
    Demane disculpes, he errat.
    Ademes, n'hi ha un atra que data del 1500 del Rei Fernando II, que apareix bibarrada. I se pot comprovar que els realces son grocs, no rojos.
    Es per aixo, que t'he ficat eixe eixemple de la font d'En Carros.
    Torne a demanar disculpes. Un erro, es un erro.

  9. marquesat ha dit:

    Val, ara ja entenc un poc més el que dius… pero de totes formes, la moneda que tenia colors tambe?? això no ho havia vist mai!!

  10. jejeje no te'n passes, yo no dic que tinga colors, soles que les formes obscures, realment representen un color obscur (roig en este cas), i les mes brillants, representen un mes clar (el groc).
    Crec que heu tenies clar, pero teu he repetit per si acas.
    Vinga que me'n vaig a dormir que dema tinc viage.
    Bona nit.
    Ah, lo de la cerveseta i enenyar-te la moneda, queda en peu, ¿eh?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s